Harry Potter a Prekliate dieťa - J.K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany

19:43

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter and the cursed child

Vždy bolo ťažké byť Harrym Potterom a nie je to o nič jednoduchšie ani dnes, keď je prepracovaným zamestnancom Ministerstva mágie, manželom a otcom troch školopovinných detí. Harry zápasí s minulosťou, ktorá sa ustavične vracia. Jeho najmladšiemu synovi Albusovi pripadla ťarcha rodinného dedičstva, o ktoré nikdy nemal záujem. Minulosť sa prelína s prítomnosťou a otec so synom sa dozvedajú nepríjemnú pravdu: niečo temné prichádza z nepredpokladaných miest!

   Po veľmi dlhej dobe vyšla na svetlo sveta nová kniha. Nová kniha Harryho Pottera. Kniha, na ktorú všetci čakali, naše znovuzrodenie. 
   V ten večer, kedy sa spúšťal polnočný predaj, som tam mala namierené. Zostala som však sedieť doma na zadku. Prečo? Lebo nikomu sa nechcelo odviezť ma tam. ALE na ďalší deň.. fúú, také šprinty odo mňa ešte nik nevidel. Šla som si pekne do kníhkupectva a prešprintovala som ho celé, len aby som si tú knihu uchmatla a padala domov čítať. 

   Po oznámení príchodu novej knihy zostal svet v miernych rozpakoch. Všetci boli šťastní aj keď.. čo keď už to nebude ono? Čo keď to bude zlé? Zlé to nebolo, avšak.. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter and the cursed child

   Po niekoľkých rokoch sa znovu vrátiť k niečomu, čo vedela Rowlingová písať vtedy..  je divné. Keď som sa konečne dostala k prečítaniu, bála som sa. Bála som sa, že ma to sklame, pretože Harry Potter ma nesmie sklamať. Jednoducho nesmie. 
   Bolo nesmierne divné, vrátiť sa do tých čias. Pripadala som si ako jedenásť ročná, keď som Pottera čítala prvý krát. Bol to môj Potter, moje zlatíčko, ktoré zbožňujem doteraz. A asi nie som sama.
   Viem, že som zostala zaskočená tým, aká je kniha malinká. Má síce rozmery ostatných častí ale predsa len, myslela som si, že bude väčšia. pretože anglická verzia je o DOSŤ väčšia.    
 
   Vôbec som netušila, že scenár bude aj z pohľadu Harryho, zostala som teda mierne zaskočená. Bola som v nesmiernom nevedomí, nevedela som, čo mám od toho očakávať.
   Postavy boli avšak.. Fajn. Teda, ako ktoré.
   Ak by som si mala porovnať, či mám radšej Albusa alebo Scorpiusa, nevybrala by som si ani jedného. Albus mi prišiel nesmierne ufňukaný, Scorpius zasa depresívny topiaci sa v žiali, pretože ho všetci považujú za Voldemortovo dieťa. Ešte k tomu mi to prišlo, že sa tam Rowlingová dosť pohrávala s myšlienkou spraviť z Albusa a Scorpiusa párik.. ako neviem, buď si to len namýšľam alebo to fakt tak vyzeralo.
   Najviac som si aj tak užívala, keď sa Ron doťahoval s Ginny. Bolo tak skvelé vidieť, že medzi nimi funguje skvelý súrodenecký vzťah.
   Bolo krásne vidieť, ako sa vzťahy medzi postavami vyvinuli. Páčilo sa mi, že som mohla znovu nahliadnuť do ich životov, že som mohla zistiť, čomu sa venujú. ako sa im darí.
   Objavili sa aj nové životy postáv, napríklad taká babka s vozíkom s dobrotami v Rokfortskom exprese či Delphi, mladé dievča zo Cedricovej rodiny.
   
gif, harry potter, and oliver phelps image

   Musím uznať, že Rowlingová má nesmiernu fantáziu, až mi prišlo smiešne, čo za hlúposti vlastne porobila v tomto príbehu. Prišlo mi, že sa až priveľmi opila a potom dostala všelijaké nápady, nesmierne veľa nápadov, ktoré skombinovala. V knihe, teda vlastne v scenári, to vyzeralo naozaj smiešne. Avšak kto vie, hra môže byť skvelá. 

   Knihu som zhltla za asi 4 hodiny. Poslednú hodinu som však bola smutná, bolo mi do plaču. Nechcela som to skončiť. Nechcela som znovu zažiť ten pocit, že toto je vraj NAOZAJ koniec, že už sa to nevráti. Že už tu nebude Harry, Hermiona a Ron, že už tu nebudú všetci Weasleyovci, že už tu nebude Rokfort. Nechcela som sa vrátiť späť k realite. Ale musela som a rozplakala som sa. 

   Preto prichádzam k hodnoteniu, že kniha bola skvelá, ale divná. Srdcervúca, rozplakala ma, vtipná, smiala som sa z postáv, z toho, čo tam párkrát postavy medzi sebou robili. A znovu mi je do plaču, lebo viem, že už sa to nikdy nevráti späť. 
  

You Might Also Like

0 komentárov

Ďakujem za váš komentár!

Like us on Facebook